Garanti
Garanti; 12 månader. Skulle oturen vara framme och din produkt drabbas av ett fabrikationsfel som är ursprungligt och inte uppkommit genom yttre åverkan eller p.g.a. handhavandefel, så erbjuder vi garanti genom att du antingen får reservdelar eller produkten reparerad.
Garantin gäller för fel av större betydelse och som har relevans för produktens funktionalitet. Garantin gäller med undantag för fel orsakade av väta, fukt eller liknande samt fel orsakade av felaktig installation och montering, felaktigt handhavande, bristande skötsel och skador som uppstått då du transporterat produkten. Garantin gäller förutsatt att reparation eller annat ingrepp i produkten inte har utförts av någon obehörig. Garantin upphör att gälla om det till produkten fogats reservdelar, tillbehör eller andra artiklar som inte utgör original artiklar och som därmed orsakat ett fel.
Ångerrätt - 60 dagar
Enligt distansavtalslagen har du rätt till 60 dagars ångerrätt. Från att du mottagit varan (räknas från när den ankommit till servicepoint) har du 60 dagars ångerrätt. När varan returneras skall den skickas i originalförpackning med tillhörande emballage. Du betalar själv returfrakten. Varans pris återbetalas till dig vid retur. Du har rätt att returnera varan även om den inte är i originalskick men då med avdrag för värdeminskningen, vanligtvis 10% av värdet av varan betalas tillbaka. Har din vara levererats med DHL så behöver du en returfraktsedel som du får genom att kontakta oss på info@lampkompaniet.se, kostnaden för frakten dras då av från återbetalningen alternativt skickas en ny faktura ut.
Du kan också ringa på telefon 0372 50225, eller skriva till LampKompaniet, Bergvägen 15, 341 32 Ljungby.
Reklamation
Är din vara skadad eller defekt? Kontakta oss på info@lampkompaniet.se så löser vi problemet. Är det en mindre skada som enkelt kan åtgärdas så får du nya delar och instruktioner om hur du själv åtgärdar felet. Är det ett större fel så returnerar du varan i originalförpackningen. Returfraktsedel får du av oss.
Transportskador
Lös aldrig ut en transportskadad paket. Skulle detta hända så kontakta oss på info@lampkompaniet.se så tar vi kontakt med transportbolaget och löser problemet. En ny vara skickas till dig så fort som möjligt.
Har dina varor gått sönder i transporten?
Om det är en yttre skada så ber vi dig ta flera foto på skadan där minst en bild ska visa skadan tydligt, och mejlar det till oss på info@lampkompaniet.se för att underlätta hanteringen av ärendet. I normalfallet skickar vi så snart vi kan en ersättningsvara tillsammans med en returfraktsedel som du använder för att kostnadsfritt skicka tillbaka den defekta varan. (se Retur & Byte) Vi står för alla kostnader i samband med en reklamation, både frakten för ersättningsvaran och för att få tillbaka den defekta till oss. Transportskador hör inte till normalfallet men kan i undantagsfall förekomma. Vi ber om er förståelse för detta, sådana yttre omständigheter vi inte själva kan rå för.